האם אוננות טובה לבריאות שלך?

האם אוננות טובה לבריאות שלך?

מספר מילים 300

אוננות היא נושא עתיק יומין – נושא שהיה נושא למחלוקת ולוויכוח במשך מאות שנים. זה משהו שכולם יודעים (או יודעים עליו) ובכל זאת אף אחד לא באמת מדבר עליו בגלוי. אבל האם צריך להסיר את הטאבו סביב אוננות? התשובה, בפשטות, היא כן. ישנם מספר יתרונות הקשורים אוננות הנעים בין הפיזי לפסיכולוגי.

דירות דיסקרטיות
כשמדובר בבריאות פיזית, לאוננות יש יתרונות המשתרעים הרבה מעבר למעשה עצמו. מחקרים הראו כי גירוי קבוע של איברי המין יכול להפחית מתח ומתח, להוריד לחץ דם, לעזור להקל על כאב כרוני, ואפילו להפחית את הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן. בנוסף, זה יכול גם לסייע להירדם ולהקל על נדודי שינה.

בצד הפסיכולוגי של הדברים, אוננות יכולה לתרום לבריאות נפשית טובה יותר ולעזור להפחית את רמות החרדה. עבור נשים, זה יכול גם לעזור לאזן הורמונים כי הם מחוץ לשליטה עקב מתח או בעיות אחרות כמו PMS. אפילו יותר טוב, אוננות יכולה לעזור לשבור את מעגל הדימוי העצמי השלילי שמגיע עם דיכאון.

אוננות יכולה גם לעזור לאנשים להיות יותר בהרמוניה עם גופם, לתת להם יכולת טובה יותר להתחבר ולהבין את רמות העוררות המינית וההנאה שלהם. לא רק שזה יעזור לביצועים מיניים טובים יותר עם שותפים, אלא זה גם יהפוך את החוויה כולה למהנה יותר.

יש שיטענו כי אוננות אינה מוסרית או עלולה להוביל להתמכרות. עם זאת, אף אחת מהטענות הללו לא הוכחה. כל עוד זה מתורגל מתוך כבוד לעצמך ולאחרים, אין שום דבר רע באוננות. היא הפכה למקובלת חברתית בשנים האחרונות, ובתרבויות מסוימות היא אף מאומצת וחוגגת.

בסך הכל, ברור כי אוננות היא לא רק מזיק אלא גם מועיל מאוד. לקחת קצת זמן לעצמך יכול להיות נהדר לבריאות הנפש שלך ואת הרווחה הפיזית. כל עוד היא מבוצעת בצורה בטוחה ומכובדת, אין צורך להתבייש בה. כל אחד צריך להיות חופשי לחקור את המיניות שלו ללא שיפוט או פחד. אוננות יכולה להיות דרך מצוינת ללמוד יותר על עצמך ועל גופך, כמו גם ליהנות.

בלוג סקס | onestateisrael.com מאמרים נוספים

לחקור את העולם השנוי במחלוקת של הדירות הדיסקרטיות: מבט מקיף על התעשייה השנויה במחלוקת

נושא הדירות הדיסקרטיות תמיד היה נושא שנוי במחלוקת וטאבו, ועורר רגשות ודעות עזים מאנשים ברחבי העולם. זוהי תעשייה שקיימת כבר מאות שנים, שראשיתה בתרבויות…

לחקור את העולם השנוי במחלוקת של הדירות הדיסקרטיות: מבט מקיף על התעשייה השנויה במחלוקת

הרצליה סיטי: פנינה נסתרת של ישראל

כאשר מתכננים טיול לישראל, רוב האנשים יש את הכוונת שלהם על העיר ההומה של תל אביב או העיר ההיסטורית של ירושלים. עם זאת, בין…

הרצליה סיטי: פנינה נסתרת של ישראל

העולם המסקרן של פנטזיות ארוטיות: חקר התשוקה והדמיון האנושי

המיניות האנושית הייתה נושא מרתק מאז ימי קדם, כאשר פנטזיות ארוטיות מילאו בה תפקיד בולט. פנטזיות אלה ניתן לתאר כצורה של דמיון מיני הכולל…

העולם המסקרן של פנטזיות ארוטיות: חקר התשוקה והדמיון האנושי